DOI: https://doi.org/10.32347/2310-0516.2018.11.22-30

Енергетична оцінка як критерій обґрунтування вибору інженерно-планувального рішення перетинів міських магістралей

Volodymyr Таrasiuk

Анотація


Сучасний стан і якість роботи автомобільного транспорту багато в чому визначається ефективністю роботи міського транспорту на вулично-дорожній мережі міст. Від якісних показників його роботи, в значній мірі, залежить економічний розвиток міст, рівень комфортності та умов життєдіяльності людей у населених пунктах країни. Оскільки рівень ефективності функціонування вулично-дорожньої мережі міста значною мірою визначається ефективністю функціонування місць максимальної концентрації транспортних потоків – транспортно-планувальних вузлів, то особливу увагу потрібно привернути саме до цих елементів вулично-дорожньої мережі міста. В зв’язку з цим аналіз та дослідження енерговитрат транспортного потоку як одного із критеріїв оцінки вибору інженерно-планувального рішення транспортно-планувальних вузлів є актуальним напрямом для подальших наукових досліджень. При цьому оптимізація їх планувальних рішень розглядається лише як одна із складових при системному підході до мінімізації транспортних енерговитрат як на вулично-дорожній мережі міст, так і в транспортному комплексі України в цілому.

В даній роботі розглянуто енергетичну оцінку як один критеріїв обґрунтування вибору інженерно-планувального рішення перетину міських магістралей на прикладі транспортно-планувального вузла на перетині Кільцева дорога – проспект Перемоги – проспект Академіка Палладіна у місті Києві. Для здійснення відповідної оцінки використовується раніше запропонована модель оцінки впливу енерговитрат транспортного потоку на обґрунтування вибору інженерно-планувального рішення перетину міських магістралей з врахуванням впливу окремих проектних параметрів, які характеризують вибір їх планувальних рішень, в порівнянні з моделлю визначення транспортних енерговитрат з допомогою інструменту для імітаційного моделювання – програмного комплексу PTV Vissim.


Ключові слова


Транспортний потік; Розрахункова модель; Транспортні енерговитрати; Перетин міських магістралей; Транспортно-планувальний вузол;

Повний текст:

PDF

Посилання


REFERENCES

Ohiienko, A., Shtepa, E., Ohiienko, N. (2013). Issledovaniye energeticheskikh vozmozhnostey Ukrainy v ramkakh Tamozhennogo Soyuza [Research of Energetic Opportunities of Ukraine within the Customs Union]. Motrol: Сommission of Motorization and Energetics in Agriculture, 15(2), 87-92 (in Russian).

Novikova A.M., Myronenko V.P. (2007). Shlyakhi rozvitku transportno-dorozhnogo kompleksu Ukraїni v osvoєnnі ekonomіchnikh zv’yazkіv [Ways of development of the road complex of Ukraine in development of economic ties]. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 1, 2-4 (in Ukrainian).

Solukha B.V., Fuks G.B. (2003). Miska ekolohiia [Urban Ecology]. Kyiv, KNUCA, 337 (in Ukrainian).

Osetrin M.M., Solukha B.V., Shylova T.O. (2010). Ekolohichna otsinka peretyniv miskykh mahistralei u riznykh rivniakh [Environmental Evaluation of City Main Road Crossing on Different Levels]. Kyiv, KNUCA, 108 (in Ukrainian).

Filvarov G.I., Kryzhanovskii V.P., Bystryakov I.K. (1985). Ekonomiya energoresursov v gradostroitelstve [Saving energy in urban planning]. Kyiv: Budivelnik, 104 (in Russian).

Pleshkanovskaya A.M., Filvarov G.Y. (2009). Mistobudivni aspekty natsionalnoi polityky v haluzi efektyvnoho vykorystannia enerhii [Urban development aspects of national energy efficiency policy]. Experience and Prospects for the Development of Ukrainian Cities. Issue 16, 51-62 (in Ukrainian).

Hall F.L. (1992). Traffic Stream Characteris-tics. Traffic Flow Theory, V. 165, 7–15.

Helbing D. (2001). Traffic and related self-driven many-particle systems. Rev. Mod. Phys, V. 73, 1067–1141. doi.org/10.1103/Rev ModPhys.73.1067

Kerner B.S., Rehborn H. (1996). Experi-mental properties of complexity in traffic flow. Phys. Rev. E., V. 53,4275–4278. doi.org/10.1103/ PhysRevE.53.R4275

Lighthill M.J., Whitham G.B. (1955). On kinematic waves: A Theory of traffic flow on long crowded roads. Proc. Roy. Soc. A., V. 229, 281–345. doi.org/10.1098/rspa. 1955.0089

Nagel K., Schreckenberg M. (1992). A cellular automaton model for freeway traffic. J. Phys. I (France), V. 2, 2221–2229. doi.org/10.1051/ jp1:1992277

Tarasiuk V. (2016). Assessment of Transport Energy Consumption when Designing Off-Ramps of Flyunder Crossings. Motrol. Commission Of Motorization And Energetics In Agriculture, Vol. 18, No.10, 75-84.

Tarasiuk, V. P. (2014). Determination of Coefficients of Vehicles Involving According to the Characteristic of Energy Consumption. Town building and spatial planning, Kyiv, KNUCA, Vol. 53, 527-533 (in Ukrainian).

Reitsen E.O. (2011). Transportni systemy mist: metodychni vkazivky do praktychnykh zaniat i vykonannia kursovoi roboty [Transportation systems of cities: methodical instructions for practical classes and coursework]. Kyiv, KNUCA, 64 (in Ukrainian).

Cremer M., Papageorgiou M. (1981). Parameter identification for a traffic flow model. Automatica, V. 17, 837–843. doi.org/10.1016/0005-1098(81)90071-6

Daganzo C. F. (1994). The cell transmission model: A dynamic representation of highway traffic consistent with the hydrodynamic theory. Transpn. Res. B., 28, 269–287. doi.org/10.1016/0191-2615(94)90002-7

Cremer M., Meiner F. (1993). Traffic prediction and optimization using an efficient macroscopic simulation tool. Modelling and Simulation 1993. Ed. Pave A., Soc. Comput. Simulation Int., Ghent, 515–519.

Hensher A., Kenneth J.Button. (2000). Handbook of Transport Modelling. Amsterdam, Pergamon, 690. doi.org/10. 1108/9780857245670

Banks J. (1998). Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Appli-cations, and Practice. New York, Jonn Wiley&Sons, 304. doi.org/10.1002/9780470 172 445

Kerner B.S. (2009). Introduction to Modern Traffic Flow Theory and Control: The Long Road to Three-Phase Traffic Theory: 1st Edition., XIII, 265. doi.org/10.1007/978-3-642-02605-8

VISSIM 4.0 (2010). [user manual] Visual Solutions Inc, 487 Groton Road, Westford, 494.




Copyright (c) 2018 Володимир Тарасюк

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.